VVS-bedriften Oras mot strømmen etter hundre år

VVS-bedriften Oras har lagt seg på en ny og offensiv servicestrategi. Som en del av denne strategien inngår også flerfaglig service.

Derfor vil Oras nå også satse på elektro innen serviceområdet, over 100 år etter at de startet som rørlegger.

-Stadig flere kunder spør oss om vi også kan hjelpe de med service på elektro i tillegg til rør, ventilasjon og automasjon, sier regionsdirektør Robert Walnum Skjervstad hos Oras i Trondheim.

Oras har derfor startet opp med egen elektroavdeling i Trondheim, med egen installatør slik forskrift krever. Når alle de vi hittil har ansatt har kommet på plass, vil det være ca 10 mann sysselsatt innen elektro. -Dette ser vi på som en god start, og vi har allerede fått noen gode oppdrag. –I tillegg er vi godkjent som opplæringsbedrift, og de første elektro-lærlingene er på vei inn, opplyser Skjervstad.

Trondheim er for øvrig ikke det eneste stedet i landet hvor Oras bygger opp elektroavdelinger. Også Sandvika utenfor Oslo er i gang. Her er også installatør ansatt, og rekruttering av elektrikere er i gang. Oras regner med å være operative med elektro i Sandvika fra nyttår. – Vi legger oss på en offensiv strategi, sier adm.dir Arne Malonæs.

– Vi har en ambisjon om å øke med rundt 100 servicepersoner pr år fremover innen rør, ventilasjon, automasjon og nå også elektro, avslutter Malonæs.

Oslo/ Trondheim, 30. oktober 2013

Robert Walnum Skjervstad