Oras og inAttika samarbeider om Kundeweb for digital lagring av kunders servicerapporter

Det produseres et stort antall servicedokumenter i et bygg i løpet av et år. Disse kommer som vedlegg til faktura, som post eller som mail. Hva når det haster å finne frem en etterspurt rapport?

Noen byggherrer har gode FDV-programvarer, andre satser på papirkopier. Og noen satser på mer eller mindre sikre filutvekslingsprogrammer.

Oras ønsket å tilby kundene god funksjonalitet og høy sikkerhet, samt en løsning som kontinuerlig forbedres.  – Vi er daglig i kontakt med ulike FDV-programmer, sier Markeds- og utviklingsdirektør Anders Bredesen hos Oras. Oras valgte et samarbeid med selskapet inAttika som tatt frem en løsning for digital lagring av servicerapporter for Oras kunder.

Gjennom bruk av inAttikas løsning Agora tilbys kunden en enkel tilgang til servicerapporter.

Kjerneidéen til Agora er at man gjennom samhandling og sentralisert informasjon jobber mot gradvis komplettering av eiendommens dokumentasjon, sier Salgssjef Lars Brynildsen hos inAttika.

Arkivfunksjonen i Agora er tilgjengelig for Oras kunder som et enkeltabonnement, men kan konverteres til en komplett løsning Agora-løsning fra InAttika.

Kunden får en god oversikt over sitt eller sine bygg. Systemet er linket opp til hvert bygg, og knyttet sammen i kjede om det er flere bygg. Sikkerheten er selvsagt godt ivaretatt, abonnenten ser kun sitt eller sine bygg.

Oras vil etter sitt servicebesøk legge opp elektroniske kopier av servicerapporter til det enkelte bygg. Den dagen du på kort varsel har behov for å finne en rapport, er det bare å logge seg inn.

For ytterligere informasjon,
kontakt Markeds- og Utviklingsdirektør Anders Bredesen, mobil 924 63 000,
anders.bredesen@oras.no

Salgssjef Lars Brynildsen, mobil 930 60 331, lars@inattika.no

Oras er Norges ledende VVS-entreprenør med 14 avdelinger og en årlig omsetning på
1.3 milliarder kroner.  Med våre nær 800 profesjonelle medarbeidere har vi erfaringen og gjennomføringskraften som trengs for å levere skreddersydde og kostnadseffektive vann-, energi-, og klimaanlegg til alle typer bygg i hele landet. Vi får jobben gjort. Garantert.

inAttika er et IT-selskap som utvikler og selger web-baserte IT systemer for eiendomsbransjen. Fokus er på samhandling, tilrettelegging og systematisk organisering av dokumentasjon for ethvert næringsbygg.