Oras hjelper Vålerenga med teknikken

Teknikken det refereres til er rør- og ventilasjonssystemene til nye Vålerenga Stadion hvor HENT AS er totalentreprenør. Oras AS har av HENT AS blitt tildelt en kontrakt i størrelsesorden 50 millioner kroner eks mva.

HENT har i flere år vært med i utviklingen av prosjektet, og Oras har gjennom lang tid hatt kontakt med HENT vedrørende dette prosjektet. Stadion skal være kampklar til høsten 2017, og ha en kapasitet på 18.000 tilskuere.

Oras sine leveranser utgjør rør- og ventilasjonssystemene for næringsarealer, garderobeanlegg og en videregående skole tilknyttet nye Vålerenga stadion.  For å få en enhetlig total teknisk løsning, har Oras i tilbudet samarbeidet med elektroentreprenøren Powertech. På den måten fremsto de to tilbudene som avklart med grensesnittene mellom de tekniske fagene.

-Tverrfaglige prosjekter i denne størrelsen er som skreddersydd for vår prosjektorganisasjon, sier prosjektutvikler Torstein Tveiten i Oras.

Oras, Powertech og HENT har alle spesialisert seg på trimmet prosjektgjennomføring. De tre selskapene har etterhvert gjort flere store og komplekse prosjekter sammen.

Oras er Norges ledende VVS-entreprenør med 14 avdelinger og en årlig omsetning på 1.4 milliarder kroner.  Med våre nær 850 profesjonelle medarbeidere har vi erfaringen og gjennomføringskraften som trengs for å levere skreddersydde og kostnadseffektive vann-, energi-, og klimaanlegg til alle typer bygg i hele landet. Vi får jobben gjort. Garantert.