Også stor interesse for BREEAM-kurs i Oras. Og især bedriftsinterne kurs.

Oras var svært tidlig involvert i BREEAM, og har også hatt styreverv i NGBC. I de første BREEAM-prosjektene, faktisk før BREEAM-NOR, rådet det selvsagt litt usikkerhet rundt hva dette er og om dette var kommet for å bli. At BREEAM-NOR har kommet for å bli, er det ingen i Oras som betviler.

Og hva BREEAM-NOR betyr er snart like nødvendig kunnskap som de tekniske fagene i seg selv. Bestiller-kompetansen er også betydelig styrket fra beskrivelser som vagt ønsket seg et BREEAM-bygg til detaljerte poengkrav til de respektive aktører.

-Derfor synes Oras at NGBC’s bedriftsinterne kurs er et utmerket medlemstilbud. Det er ikke mange organisasjoner som har så lønnsomme medlemskap som det NGBC tilbyr, sier Markeds- og utviklingsdirektør Anders Bredesen i Oras. Så langt har vi kjørt to interne innføringskurs i regi av Oras-skolen hvor mer enn 20 prosjektledere har gjennomført. Faktisk holdt vi det ene kurset 3. mars 2015 og det andre 3. mars 2016. Så vi får se 3. mars 2017.  I tillegg har vi hatt rundt 10 deltagere på åpne kurs.

-Erfaringen med bedriftsinterne kurs er at langt flere tør stille spørsmål når de er blant kolleger. Det er nok vanskeligere for en del å ta ordet når både kunder og konkurrenter er tilstede, sier utviklingssjef i NGBC, Anders Nohre-Walldén. Det man eventuelt mister ved interne kurs er selvsagt gode innspill fra andre aktører med andre vinklinger.  Da er det jo fint at NGBC tilbyr begge typer kurs, avslutter 2 x Anders.

For ytterligere informasjon, kontakt Markeds- og utviklingsdirektør Anders Bredesen, mobil 924 63 000, anders.bredesen@oras.no

Oras er Norges ledende VVS-entreprenør med 14 avdelinger og en årlig omsetning på
1.3 milliarder kroner.  Med våre nær 800 profesjonelle medarbeidere har vi erfaringen og gjennomføringskraften som trengs for å levere skreddersydde og kostnadseffektive vann-, energi-, og klimaanlegg til alle typer bygg i hele landet. Vi får jobben gjort. Garantert.